Vakantie 2014

Voor de zomervakantie 2014 zijn we op zaterdag 31 mei om 07.10 uur vertrokken voor de lange reis via route Du Soleil, de bekende route via België/Luxemburg/Frankrijk/Spanje, naar de Spaanse Costa's Het weer was goed en waren van plan tot in de buurt van Valance te komen de eerste dag.

Na de gebruikelijke stops voor benzine en eten lukte het ons om 19.00 uur op camping L'ALBANOU in St. Julien en St. Alban aan te komen, de dagteller stond daar op 918 km. De camping viel ons reuze mee voor een doorgangscamping, ruime door hoge heggen afgescheiden plaatsen, met een vriendelijke receptie. Als u meer wilt weten over deze camping klik dan hier. De volgende dag zondag 1 juni weer vroeg op pad (08.30 uur) voor het vervolg van de rit naar Spanje. We waren van plan tot Roda de Bara te rijden (camping "Stel" maar gaande weg besloten we meteen door te rijden naar 1 van onze bestemmingen "camping Sanguli" in Salou. Om 15.30 uur reden we Salou binnen en vonden een plaatsje op B 124. Na wat manoeuvreren konden we op deze plek onze caravan kwijt (lengte 6,90 m) en konden we gaan genieten van het prachtige weer! De dagteller staat hier op 1538 km.

Op zondag 15 juni zijn we weer verder richting Valencia gegaan, naar Benicasim een van onze favoriete campings: Bonterra, we kwamen daar rond 11.00 uur aan en vonden ook daar een mooi plekje naar onze zin! De kilometerstand op onze dagteller staat inmiddels op 1721 km. We willen hier waarschijnlijk blijven tot zaterdag 28 juni, daarna gaan we terug naar Frankrijk, richting west kust: Bretagne/Normandië

Op zaterdag 28 juni om 07.30 uur vertrokken voor een lastige tocht met een zware caravan door de Pyreneeën naar Lourdes Het laatste gedeelte via Barcelona, Lleida, Zaragoza, Ainsa, Bielsa,Tarbes was best pittig! Toen werd ook nog de motor te warm en moesten deze even af laten koelen. Omdat er te weinig koelvloeistof inzat moesten we dat later aanvullen bij een tankstation! Nadat we de pootjes van de caravan uitgedraaid hadden, begon het meteen te regenen en onweren! Ook de processie s 'avonds verliep in de stromende regen, erg jammer voor alle betrokkenen! Foto hieronder.

Lourdes Processie in de regen 2014

Op zondag zijn we in de regen nog even een kaarsje op gaan steken en Margriet wilde ook graag wat Lourdeswater meenemen. Voor wie er ook eens heen wil, wij stonden aan de achterkant, op 500 m lopen van het Heiligdom: camping Du Loup. (je kunt ook camping La Forett aanhouden via de coördinaten van deze camping dan kom je langs Du Loup, en is dus korter) Onze dagteller staat inmiddels op 2320 km.

OP maandag 30 juni weer vroeg op pad voor weer een lange etappe (het lijkt de tour wel) reisdoel is dit keer Normandië, om hier mede het feit te gedenken dat we 70 jaar geleden via deze route bevrijd zijn, (ik bestond toen al een kleine 2 jaar) een jaar of 7-8 geleden zijn we hier ook al eens geweest en doordat het toen slecht weer was hebben we toen het verblijf ingekort, wat we nu willen goedmaken! Maar het is met dit gebied hetzelfde als met Lourdes, je hebt er wat mee of je rijd het voorbij en doet het je niets!!!!!!! Maar als je hier wat in de historie duikt en enige oorlogskerkhoven bezoekt, zoals: het grootste Duitse: La Cambe met ruim 21000 graven, en het Amerikaanse met bijna 9400 graven, raak je toch onder de indruk kan ik je verklaren. Het Duitse eenvoudig en netjes verzorgt, het Amerikaanse alles kaarsrecht indrukwekkend hoor. We hebben ook diverse musea bezocht, wilt u hier een bezoek brengen er is keuze te over!Amerikaans museum 2014

Onze dagteller staat inmiddels op 3451km en morgen, vrijdag 4 juli vertrekken we hier en gaan naar de Belgische kust voor de laatste paar dagen van deze vakantie, de bedoeling is camping Ter duin in De Haan, een tochtje van rond de 500 km.

Het tochtje werd toch nog een tocht, we hadden de pech dat we niet op de A13 konden komen  (alle op en afritten afgesloten wegens wegwerkzaamheden) en moesten zoeken met de kaarten in de hand naar de best mogelijke weg, al met al koste dat ons meer dan een uur extra in tijd! Rond 15.00 uur kwamen we op camping Ter Duin aan en hadden snel een plaatsje gevonden. S 'avonds nog een flink onweer buitje, maar de satellietschotel stond al op om het WK voetbal  in actie te zien.

Op Zondag 6 juli hebben we de reis naar Veldhoven weer ondernomen, en doordat we maar 205 kilometer af te leggen hadden, waren we voormiddag de caravan al aan het uit laden. Wederom zonder stukken of ziekten gezond weer thuis na bijna 4200 km. Morgen de caravan nog schoonmaken en wassen en hij kan weer de stalling in.